צור קשר

שם
טלפון
נושא
מבקש לקבל מידע וחמרים מקצועיים ושיווקיים מ"שחר
 





חוסן והעצמה


מטרת התוכנית

עבודה קבוצתית המיועדת לבניית חוסן והעצמה לאחר ההתמודדות עם הטיפול במחלת הסרטן.  בקבוצות אלו נתמקד בעיבוד חוויות אישיות בתהליך  ההתמודדות עם המחלה ורכישת מיומנויות לויסות וצמיחה.

מבנה התוכנית

במסגרת תוכנית כוללת של התערבויות קבוצתיות מגוונות, המאורגנות תחת קונספט טיפולי אינטגרטיבי.

התוכנית מתבססת על מודל משולב של עבודה בנושאים הבאים:

o מודל המבוסס על ה- Transactional Model of Stress and Coping של ד"ר סוזן פולקמן

o מודל עבודה נוסף מבוסס על העקרונות שפותחו ונוסו  בשיתוף פעולה המרכז הישראלי לטיפול בטראומה, עם ד"ר שלומית פרי וד"ר יאירה רז ממרכז דווידוף.

פעילות קבוצתית  - מפגשי העצמה

יקוימו 3 מפגשי העצמה קבוצתיים (קבוצות קטנות של עד 15 משתתפים), שלאחר כל מפגש תתקיים סדנת הרפיה.

הנושאים במיקוד מפגשי העצמה :

1. התמודדות

המפגש יעסוק בחלוקה בין גורמי לחץ שאפשר לשנות ואלו שאי אפשר לשנות, ובמציאת כלי ההתמודדות המתאימים לכל גורם לחץ ספציפי. המושגים הללו יקושרו לשימוש ביוגה, הרפיה, וקשיבות ( (mindfulness.

נתרגל שיטות קוגניטיביות-התנהגותיות (CBT) ככלי לשינוי רגשות ואמונות לכיוונים יותר מדויקים ואופטימיים למשל, איך הם עוזרים בויסות, וכיצד הם תורמים לתהליך של מציאת פתרונות לבעיות.

2. היקרים לי

הפעילות תתמקד בהגברת המודעות והאמפטיה לתהליכים שעוברים בני המשפחה והחברים המלווים את התהליך. נדבר על  חידוש קשרים והעמקת המשמעות ואפשרויות לתרום מהניסיון שהצטבר אצלנו.

3. צמיחה

יעסוק בחיפוש משמעות וצמיחה אישית הנלווית לחוויית הסרטן. נתמקד בשאלות כמו "איך צמחתי בעקבות המחלה", "מה למדתי על עצמי מהסרטן", "מהי המשמעות של מה שעבר על משפחתי." כמו כן נעסוק בחששות והרגשות של אי-ודאות לגבי העתיד. נעשה זאת בדרך חיובית ומציאותית, מנקודת מבט של העצמה ועידוד לגבי העתיד ולגבי האפשרות להמשך חיים נורמאליים ובריאים.



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>